Pokaz Gry w Przestrzeń - Lublin 18 maja

Zapraszamy na pokaz Gry w Przestrzeń

14-05-2010  Autor: Marcin Skrzypek   Źródło: autor   Kategoria: Wiadomości z kraju

Zapraszamy na pokaz Gry w Przestrzeń czyli efektów pracy studentów Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej. CZAS - wtorek 18 maja o godz. 18 MIEJSCE - ul. Przytulna 4 - Dom Kultury "Skarpa", osiedle Skarpa na Czubach, róg Nadbystryckiej i JP II, Lublin

Uczestnikami gry będą osoby zaproszone przez p. Martę Kiełbińską, która tam pracuje, znaną z projektu "Senior Graffiti", którego celem była rekompozycja placu przy tym domu kultury (inwestycja zrealizowana).

W programie: krótkie wprowadzenie do czytania krajobrazu, gra i wspólna analiza.

Gra w Przestrzeń została wymyślona przez mnie na bazie Gry Romana Pukara (www.pukar.art.pl) dla potrzeb warsztatów edukacyjnych dla nauczycieli nt. czytania krajobrazu organizowanych przez Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN". Obecna wersja została wyprodukowana przez studentów.

Facebook: Gra w przestrzeń

Celem Gry w Przestrzeń jest nauka kultury przestrzeni - przybliżenie tzw. "zwykłym ludziom" wiedzy o krajobrazie, który ich otacza, o jego jakości, zasadach tworzenia; zapoznanie ich z takimi obiektami wnętrz krajobrazowych jak: okno, brama, oś, rytm, dominanta itp. i rozwinięcie w nich wrażliwości na brzydotę i piękno ich otoczenia. Efektem Gry jest "przećwiczenie" zasad aranżacji otoczenia, zapoznanie się z zasadami dobrej przestrzeni oraz zabycie umiejętności opowiadania o krajobrazie.

Istotną funckją Gry jest też integracja graczy, którzy dzięki niej nawiązują ze sobą kontakt. Istotne jest, że jest to kontakt niewerbalny (moga grac obcokrajowcy różnych kultur i języków)

Zasady gry:

1. Wstęp - wprowadzenie do zasad czytania krajobrazu (projektor, ekran)

2. Gra się w parach, par powinno być kilka (np. 5)

3. Każda para dostaje planszę (działkę budowlaną), ramki definiujące jej otoczeni (rzeka, park, market, domy itp) oraz po 2 zestawy klocków odpowiadającym budynkom, drzewom, ławkom itp.

4. Gracze dostają zadanie - np. zbudować dom kultury

5. Gra się bez słów. Gracze stawiają na przemian swoje pionki, próbując zinterpretować zamierzania partnera i odnieść się do nich swoimi ruchami.

W rezultacie powstają różne rozwiązania architektoniczno-krajobrazowe, które są interpretowane przez poszczególne pary, przez resztę graczy i przez prowadzącego (niżej podpisany).

Marcin Skrzypek

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com